SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI NEDİR?
Sosyal medya reklamcılığı belirli bir kitleye en kısa sürece hızlı bir şekilde ulayı hedefleyen reklam türüdür. Sosyal medyada yayımlanan reklamların tamamıdır. Sosyal medaya artık günlük rutinimiz haline geldi, sosyal medyaya girmeden günü geçiremez olduk hal böyle olunca Markalar için de yeni pazar alanı doğmuş oldu ve markalar bütçelerinin çoğunu bu alana ayırmaya başladılar.
SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞININ AMAÇLARI NELERDİR?
- Kısa sürede çok kişiye ulaşmak.
- Sosyal medya etkileşimini arttırmak.
- Hedef kitleyi etkin ve kolay belirlemek.
- Hedef kitleye uygun reklam çeşitleri oluşturmak.
- Geri bildirim alabilmek.
- Marka farkındalığını arttırmak.
SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ AVANTAJLARI
- Erişim kolaylığı; sosyal medya mecraları geniş kitlelere kolay bir şekilde ulaşabiliyor
- Yayılma hızı; geleneksel medyaya oranla sosyal medya reklamları geniş kitlelere yayılma hızı daha yüksektir.
- Erişim tespiti; en büyük avantajlarından biriside ölçülebilir olmasıdır. Analiz yapmak ve geri dönüt almak mümkündür.
- Hedef kitle belirleme; reklamın hitap ettiği kesime göre yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve mesleği gibi seçenekleri belirleyebilir.
- Hızlı satış; sosyal medyaya konulan bir link ile tek tıkla milyonlarca kişiye ulaşıp tanıtım hızlı bir şekilde satın almaya dönüşüyor.