Blog single

Facebook ve Instagram Reklamcılığı

Instagram ve Facebook Reklamcılığı Nedir?

Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesiyle sosyal medya platformlarına ilgi de her geçen gün artıyor. Bu ilginin de sonucu olarak Instagram ve Facebook, reklamlar için gözde platformlar haline geldi. Instagram ve Facebook en çok kullanıcısı olan sosyal medya platformları olmasının yanı sıra reklam konusunda da beklentiyi en çok karşılayan ve en çok reklam yayımlanan sosyal medya platformlarıdır.  Bu uygulamalarda çeşitli amaçlara yönelik reklamlar vererek işletmenizin ölçeği fark etmeksizin etkileşim yaratabilir, marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.

Instagram ve Facebook Reklam Modelleri

Instagram ve Facebook, yazıdan çok görselliğe hitap eden platformlardır. İlgi çekici görselliğe sahip tasarımlar, reklamınızı daha çok öne çıkarabilir. Reklamlarınızla hem sitenize ve sayfanıza erişim sağlayabilir, hem de marka bilinirliğini arttıran reklamlar oluşturabilirsiniz. Instagram’da story (hikâye) aracılığıyla ve Facebook’ta sağ sütun reklamlarıyla veya hem Instagram hem Facebook’ta fotoğraf reklamcılığı ve video reklamcılığı ile ilgi çekici içeriklere sahip reklamlar yayımlayabilirsiniz.

Instagram ve Facebook Reklamlarının Amacı

Milyonlarca kullanıcısı olan Facebook ve Instagram uygulamaları sayesinde insanları kendi internet sitenize yönlendirip satış yapabilirsiniz. Ayrıca insanların profilinizi ziyaret etmesini sağlayarak hedef kitlenizin sizi daha yakından tanıma olasılığını arttırabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarının amacı, reklamların kısa süre içinde etkileşim yaratmasıdır. Instagram ve Facebook reklamları; ürünlerin, markaların ve kurumları kısa sürede binlerce kişiye ulaştırır.

Instagram ve Facebook Reklamlarında Hedefleme

Instagram ve Facebook reklamlarında birbirinden çeşitli ve fazla hedefleme yapılabilir. Uygulamalarda; yaş, cinsiyet ve bölgeleri detaylandırarak reklam için hedef kitleyi belirleyebilirsiniz. Hedef kitlenizi belirlemek reklamlarınızın verimini arttırır. Ayrıca hedef kitlenizin dışında potansiyel müşteriler de kazanabilirsiniz ve böylece işletmenizi büyütebilirsiniz.

Instagram ve Facebook Reklamlarının Avantajları

  • Reklamlarınızı, milyonlarca kişi arasından kendi hedef kitlenize yönelik hazırlamak.
  • Az maliyetle çok etkileşim yaratabilmek.
  • Kampanyaları kolay, hızlıca ve etkin bir şekilde duyurabilmek.
  • Birbirinden farklı reklam modellerinin olması.
  • İnsanları kendi sayfanıza ve sitenize yönlendirerek trafiği yükseltir.
  • Potansiyel müşterilere ulaşabilmek.

Instagram ve Facebook Reklam Ücretleri

Instagram ve Facebook reklamlarının sabit veya belirli bir ücreti yoktur. Ücretler, belirlediğiniz kitle ve reklam için belirlediğiniz süre gibi detaylara göre değişiklik gösterir.

Instagram’da reklamlar için kullanabileceğiniz çeşitli teklifler vardır. En çok kullanılan iki türü ele alalım:

  • Tıklama başı Maliyet (TBM)
  • Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)

Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM): Adından da anlaşılacağı üzere reklamınızın bin kişiye gösterilmesi sonrasında ödeme yaptığınız teklif türüdür. Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM) için ortalama ücretlendirme 1000 gösterim başına 4TL-6TL arasındadır.

Tıklama Başına Maliyet (TBM): Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)’in aksine her bir tıklama için ücret ödediğiniz teklif türüdür. Tıklama Başına Maliyet (TBM) için ücretlendirme ortalama 0,20 kuruş-1TL arasındadır.

Instagram ve Facebook Reklamcılığı ve Tin Dijital

Tin Dijital, dijital pazarlama stratejileri konusunda uzmanlaşmış bir ajans olup markaların sosyal medya platformlarında etkili bir varlık göstermelerine yardımcı oluyoruz. Müşteri odaklı çözümler sunarak, markaların hedef kitleleriyle etkileşimini artırmayı ve dijital pazarlama alanında başarıya ulaşmalarına destek oluyoruz.


Hemen İletişime Geçin

Yorum Yazın

Adınız *

Yorum*