Instagram
ve Facebook Reklamcılığı Nedir?
Günümüzde teknolojinin
hızla gelişmesiyle sosyal medya platformlarına ilgi de her geçen gün artıyor. Bu
ilginin de sonucu olarak Instagram ve Facebook, reklamlar için gözde platformlar
haline geldi. Instagram ve Facebook en çok kullanıcısı olan sosyal medya
platformları olmasının yanı sıra reklam konusunda da beklentiyi en çok
karşılayan ve en çok reklam yayımlanan sosyal medya platformlarıdır. Bu uygulamalarda çeşitli amaçlara yönelik reklamlar
vererek işletmenizin ölçeği fark etmeksizin etkileşim yaratabilir, marka
bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
Instagram ve Facebook Reklam Modelleri
Instagram ve Facebook,
yazıdan çok görselliğe hitap eden platformlardır. İlgi çekici görselliğe sahip
tasarımlar, reklamınızı daha çok öne çıkarabilir. Reklamlarınızla hem sitenize
ve sayfanıza erişim sağlayabilir, hem de marka bilinirliğini arttıran reklamlar
oluşturabilirsiniz. Instagram’da story (hikâye) aracılığıyla ve Facebook’ta sağ
sütun reklamlarıyla veya hem Instagram hem Facebook’ta fotoğraf reklamcılığı ve
video reklamcılığı ile ilgi çekici içeriklere sahip reklamlar
yayımlayabilirsiniz.
Instagram ve Facebook Reklamlarının Amacı
Milyonlarca
kullanıcısı olan Facebook ve Instagram uygulamaları sayesinde insanları kendi internet
sitenize yönlendirip satış yapabilirsiniz. Ayrıca insanların profilinizi
ziyaret etmesini sağlayarak hedef kitlenizin sizi daha yakından tanıma
olasılığını arttırabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarının amacı, reklamların
kısa süre içinde etkileşim yaratmasıdır. Instagram ve Facebook reklamları; ürünlerin,
markaların ve kurumları kısa sürede binlerce kişiye ulaştırır.
Instagram
ve Facebook Reklamlarında Hedefleme
Instagram ve Facebook
reklamlarında birbirinden çeşitli ve fazla hedefleme yapılabilir. Uygulamalarda;
yaş, cinsiyet ve bölgeleri detaylandırarak reklam için hedef kitleyi belirleyebilirsiniz.
Hedef kitlenizi belirlemek reklamlarınızın verimini arttırır. Ayrıca hedef
kitlenizin dışında potansiyel müşteriler de kazanabilirsiniz ve böylece
işletmenizi büyütebilirsiniz.
Instagram
ve Facebook Reklamlarının Avantajları
- Reklamlarınızı,
milyonlarca kişi arasından kendi hedef kitlenize yönelik hazırlamak.
- Az
maliyetle çok etkileşim yaratabilmek.
- Kampanyaları
kolay, hızlıca ve etkin bir şekilde duyurabilmek.
- Birbirinden
farklı reklam modellerinin olması.
- İnsanları
kendi sayfanıza ve sitenize yönlendirerek trafiği yükseltir.
- Potansiyel
müşterilere ulaşabilmek.
Instagram ve Facebook Reklam Ücretleri
Instagram ve Facebook
reklamlarının sabit veya belirli bir ücreti yoktur. Ücretler, belirlediğiniz
kitle ve reklam için belirlediğiniz süre gibi detaylara göre değişiklik gösterir.
Instagram’da reklamlar
için kullanabileceğiniz çeşitli teklifler vardır. En çok kullanılan iki türü
ele alalım:
- Tıklama
başı Maliyet (TBM)
- Bin
Gösterim Başına Maliyet (BGBM)
Bin
Gösterim Başına Maliyet (BGBM): Adından da anlaşılacağı üzere reklamınızın bin kişiye gösterilmesi
sonrasında ödeme yaptığınız teklif türüdür. Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)
için ortalama ücretlendirme 1000 gösterim başına 4TL-6TL arasındadır.
Tıklama Başına
Maliyet (TBM): Bin Gösterim
Başına Maliyet (BGBM)’in aksine her bir tıklama için ücret ödediğiniz teklif
türüdür. Tıklama Başına Maliyet (TBM) için ücretlendirme ortalama 0,20 kuruş-1TL
arasındadır.
Instagram ve Facebook Reklamcılığı ve Tin Dijital
Tin Dijital, dijital pazarlama stratejileri konusunda uzmanlaşmış bir ajans olup markaların sosyal medya platformlarında etkili bir varlık göstermelerine yardımcı oluyoruz. Müşteri odaklı çözümler sunarak, markaların hedef kitleleriyle etkileşimini artırmayı ve dijital pazarlama alanında başarıya ulaşmalarına destek oluyoruz.