Blog single

Reklamlarda Renkler

Reklamlarda Renkler


Reklam bir etkileme sanatıdır. Herhangi bir zorlama olmadan insanların tutum ve davranışlarını değiştirmeyi hedefler.  Reklamlar ortaya konulurken pek çok sözsüz ögeye başvurulur. Bunlardan biri de renklerdir. İnsanlar üzerinde renklerin psikolojik bir etki bıraktığı kanıtlanmıştır.  

Biraz düşünelim... Aşkı anlatan renk nedir sizce? Bazılarına göre pembe bazılarına göre kırmızı. Pembe renk olduğunu düşünenler genellikle çocuk ruhlu insanlardır. Aşklarında eğlenceyi severler. Kırmızı rengi sevenler ise aşkın tutkulu ve zor olduğunu düşünür. Peki sizce renkler yalnızca bunlarla mı sınırlı? Elbette hayır.. Satış ve pazarlama konusunda da tüketiciyi psikolojik olarak etkileyen renkler dünyasına gelin hep beraber daha yakından bakalım..


Reklamlarda Kullanılan Renkler Bize Ne Anlatır 

Mavi: Mavi renk insanlara huzuru, sakinliği ve rahatlığı hissettirir. Belki de kendimizi kötü hissettiğimizde bir deniz havası almanın iyi gelmesi bu yüzdendir. Ya da gökyüzüne bakmak... Aynı zamanda güveni, teknolojiyi ve sadeliği temsil eden mavi renk; banka reklamlarına baktığımızda modern bir şekilde kullanıldığını sıklıkla görebiliriz. 

Sarı: Sarı renk oldukça dikkat çekici, canlı bir renktir. İnsanlarda yenilik hissini uyandırır. Genellikle hedef kitle üzerinde pozitif bir etki bırakır ve akılda kalması en kolay renklerdendir. Güneşi simgeleyen ve enerji veren sarı renk, soğuk çay, cips reklamlarında sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. 

Mor: Mor, geçmişten günümüze kadar soyluların kullandığı bir renk olarak varlığını sürdürmüştür. Yaratıcılık ve hayal gücünü simgeler. Aynı zamanda prestiji simgeleyen bir renktir. Bu nedenle lüks otomobil markaları veya kozmetik markalarının yer aldığı reklamlarda sıklıkla mor rengine rastlarız.  

Yeşil: Yeşil renk doğa ile ilişkilendirilir. İnsanlara canlılık, sağlık ve doğal olanı anımsatır. Bu nedenle genellikle spor reklamlarında karşımıza çıkar. 

Kırmızı: Kırmızı renk tutku, arzu ve açlığı sembolize eder. Tüketicide acele etmeliyim hissini uyandırır. Özellikle fast food reklamlarına baktığımızda hakim olan rengin kırmızı olduğunu görürüz. Bu da bize aç olduğumuzu ve en kısa zamanda bir şeyler yememiz gerektiğinin uyarısını verir. Kim bilir, belki de bu satırları okumanız bile aklınızda lezzetli bir hamburger canlanmasına yetmiştir..


Renklerin Akılda Kalıcılığı 


Reklamlarda görmesek dahi günlük yaşantımızda birlikte uyum içerisinde gördüğümüz renkleri markalar ile bağdaştırabiliyoruz. Örnek verecek olursak mor bir kazak giyen birini gördüğümüzde zihnimizde hemen bir kozmetik markası canlanıyor. Dolayısıyla etrafımızda gördüğümüz renklerin bir markayı zihnimizde canlandırmamıza yetiyor oluşu, reklamcılık sektöründe doğru renk kullanımının hayati bir önem taşıdığını kanıtlar nitelikte.


Tin Dijital’de Reklamcılık 


Biz de Tin Dijital ailesi olarak müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda reklam filmi, sosyal medya düzenlemesi ve drone çekimleri yapıyoruz. Hedef kitlenin ilgisini hizmete yönlendirme amacıyla yaptığımız çalışmalarla gün geçtikçe daha etkin bir prodüksiyon şirketi oluyor, kararlı yolculuğumuzda en az bizim kadar kararlı olan fikirlerimizle yolculuğumuza devam ediyoruz, etmeye devam edeceğiz. 




Hemen İletişime Geçin

Yorum Yazın

Adınız *

Yorum*