Blog single

Reklamda İkna

REKLAMDA İKNA  

İhtiyacınız olmadığı halde kendinizi bir ürün alırken buldunuz mu? Hatta aldıktan sonra kendinize “Ben neden bu ürünü aldım?” diye sordunuz mu? İşte ikna da tam bu noktada hayatlarımıza girmekte.  

İkna, bir olayı kitlelere veya tek bir kişiye inandırma çabasıdır. Hatta kimi zaman manipüle etme yöntemi olarak da kullanılır. İknada temel amaç karşımızdaki kişiyi ya da belirli bir topluluğu davranış ve düşünce olarak etkilemektir.  


Reklamcılıkta İkna Kavramı 

Reklamcılık ve halkla ilişkilerin temel yapı taşı olan ikna aynı zamanda bir illüzyon gösterisidir. Baktığımız her yerde bir reklam içeriği görebiliriz. Popüler yemek platformu reklamlarını görüp düşüncelerinizin yarım kaldığı olmuştur. Kimi zaman televizyon reklamlarında kimi zaman ise dijital platformlarda gördüğümüz ve hayatımızın vazgeçilmez parçalarından biri olan reklamların büyük bir çoğunluğu hedef kitlenin bilinçaltına bir mesaj verme eğilimindedir. Hatta yemek siparişi vermek istediğimizde hepimizin aklına benzer platformlar gelecektir. Bu cümleyi okurken bile aklınızda o platformların canlandığına eminim. 


İkna Yöntemleri Nelerdir?

Reklamlarda kullanılan reklam teknikleri 3 ayrı kategoriye ayrılıyor. Bu üç öge antik Yunan filozofu Aristoteles tarafından düşünülen Pathos, Logos ve Ethos kavramlarıdır.   

 

PATHOS: Duygulara hitap etmektir! 

Reklamlarda kullanılan Pathos tekniği hedef kitlenin his ve duygularında belirli bir etki yaratmayı hedefler. Örneğin; reklamlarda sıkça duyduğumuz Getir Bir Mutluluk sloganı kitleleri mutlu olacağına inandırmış bir slogandır. Hatta sosyal medyada sıkça karşımıza çıkan sürücülerin marka kuryelerine "bana ne zaman bir mutluluk getireceksin?" sorusu bu duygulara hitap ettiğinin kanıtıdır. 

  

LOGOS: Mantığa hitap etmektir! 

Reklamlarda kullanılan logos tekniği hedef kitlenin mantık ve aklına hitap etmeyi amaçlar. Örneğin banka reklamlarda yer alan faiz oranı tüketicilerin gerçeklik algılarına uygun olarak anlatılır. 

  

ETHOS: Toplum tarafından güvenilir kabul edilen kaynaklar veya samimi bulunan kişiler ile hedef kitleye hitap etmek amaçlanır. İnsanlar tarafından çok sevilen Ronaldo'nun Head & Shoulders reklamında oynaması buna bir örnek olarak gösterilebilir. 


Tin Dijital'de Reklamcılık 

Biz de Tin Dijital ailesi olarak müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda reklam filmi, sosyal medya düzenlemesi ve drone çekimleri yapıyoruz. Hedef kitlenin ilgisini hizmete yönlendirme amacıyla yaptığımız çalışmalarla gün geçtikçe daha etkin bir prodüksiyon şirketi oluyor, kararlı yolculuğumuzda en az bizim kadar kararlı olan fikirlerimizle yolculuğumuza devam ediyoruz, etmeye devam edeceğiz. 


Hemen İletişime Geçin

Yorum Yazın

Adınız *

Yorum*