Mobil Reklamcılık Nedir?
Mobil
reklamcılık, mobil cihazlar aracılığıyla kitlelere ulaşmayı hedefleyen bir
dijital reklam koludur. Mobil reklamcılık, reklamı veren kişinin ya da
kuruluşun akıllı telefon, tablet ve diğer mobil cihazlarla kitlelere ulaşmasını
ve kullanıcı etkileşimlerini içerir.
Mobil Reklamcılığın Türleri Nelerdir?
Bir dijital reklam türü olan mobil reklamcılık da kendi içinde çeşitlenmektedir. Bunlar banner reklamlar, uygulama içi reklamlar, yerel reklamlar, oynanabilir reklamlar ve video reklamlardır.
Banner
reklamlarda, başlık ve reklam metni tarzında metinler kullanırız ve genelde web
uygulamaları veya mobil uygulamaların altında ya da üstünde görürüz.
Maliyetinin uygun olması, kolay başlatılabilmesi ve mobil cihazların çoğunda
destekleniyor olmasından dolayı oldukça yaygın bir türdür.
Uygulama içi
reklamlar varoluşsal olarak daha etkin olabilirler, bizlere animasyonlar ve
etkileşimli özellikler sunarlar. Bu durumlar sizin ya da markanızın kitlelerle
etkileşiminin artmasına fayda sağlayabilir. Reklamı verenler, uygulama içi
reklamlarının diğer mobil uygulamalarda görünürlüğü için ödeme yaparlar ve bunu
yaparak o mobil uygulamanın varlıklarından yararlanırlar. Bu da vermek
istedikleri mesajlarının ya da istedikleri görünürlüğün daha geniş bir kitleye
iletilmesine yardımcı olabilir. Sonuç olarak baktığımızda reklam verenler,
reklamlarını bir uygulama içinde görüntülemek için ödeme yaparlar.
Yerel
reklamlar, fonksiyonel ve tasarım açısından kitleler için orijinal bir deneyim
sunmaya çalışır. Reklam verenlerin yaşadıkları aksamaları azaltmak ayrıca
reklam konusundaki deneyim ve tecrübelerini geliştirmek tasarlanmıştır. Bu
reklamlar daha çok etkileşim almayı sağlayabilir.
Oynanabilir
reklamlar çoğunlukla oyun içi uygulamalarda kullanılır. Reklamı
görüntüleyenler, verilen reklam sayesinde mobil uygulama ile kısa sürelide olsa
bir etkileşim kurabilir. Bu tür reklamlar gün geçtikçe yaygınlaşıyor çünkü
kullanıcılara reklamla etkileşimde bulunurken oyun oynayabilme deneyimini
sunuyor ve bu da kullanıcıların reklamla olan etkileşim süresini artırıyor.
Video
reklamlar ise hem görsel hem işitsel unsurları bir arada tuttuğu için daha ilgi
çekici ve etkileşimi artırıcı olabilir. Reklamı izleyen kişinin ilgisini çeker
bazen ise duygusal olarak da etkiler. Ve reklamı verilen şeyin özelliklerini
öne çıkarır.
Her An Her Yerde
Mobil
cihazların kullanımı ile gerçekleştirilen bu reklamlar sahip oldukları
kriterler ve özellikle yaratıcılık açısından baktığımızda yeni nesil
reklamcılığın parlayan bir unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Günden güne artan
mobil cihaz kullanımı ile önemi artan mobil reklamcılık ile daha büyük
kitlelere her an her yerde ulaşmak mümkün.
Tin Dijital’de Reklamcılık
Tin Dijital, markalarınızın çevrimiçi varlığını güçlendiren bir dijital pazarlama ajansıdır. Dijital reklam stratejileriyle markaların hedef kitleleriyle etkileşimini artırmak ve marka bilinirliğini geliştirmekteyiz. Sosyal medya reklamları, arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlaması gibi araçları kullanarak markaların dijital başarısını destekliyoruz. Uzman ekibimizle müşteriye özel çözümler sunuyoruz ve markaların çevrimiçi performanslarını artırmayı hedefliyoruz.