Blog single

Nedir Bu Mobil Reklamcılık?


Mobil Reklamcılık Nedir?

Mobil reklamcılık, mobil cihazlar aracılığıyla kitlelere ulaşmayı hedefleyen bir dijital reklam koludur. Mobil reklamcılık, reklamı veren kişinin ya da kuruluşun akıllı telefon, tablet ve diğer mobil cihazlarla kitlelere ulaşmasını ve kullanıcı etkileşimlerini içerir.

 

Mobil Reklamcılığın Türleri Nelerdir?

Bir dijital reklam türü olan mobil reklamcılık da kendi içinde çeşitlenmektedir. Bunlar banner reklamlar, uygulama içi reklamlar, yerel reklamlar, oynanabilir reklamlar ve video reklamlardır.

Banner reklamlarda, başlık ve reklam metni tarzında metinler kullanırız ve genelde web uygulamaları veya mobil uygulamaların altında ya da üstünde görürüz. Maliyetinin uygun olması, kolay başlatılabilmesi ve mobil cihazların çoğunda destekleniyor olmasından dolayı oldukça yaygın bir türdür.

Uygulama içi reklamlar varoluşsal olarak daha etkin olabilirler, bizlere animasyonlar ve etkileşimli özellikler sunarlar. Bu durumlar sizin ya da markanızın kitlelerle etkileşiminin artmasına fayda sağlayabilir. Reklamı verenler, uygulama içi reklamlarının diğer mobil uygulamalarda görünürlüğü için ödeme yaparlar ve bunu yaparak o mobil uygulamanın varlıklarından yararlanırlar. Bu da vermek istedikleri mesajlarının ya da istedikleri görünürlüğün daha geniş bir kitleye iletilmesine yardımcı olabilir. Sonuç olarak baktığımızda reklam verenler, reklamlarını bir uygulama içinde görüntülemek için ödeme yaparlar.

Yerel reklamlar, fonksiyonel ve tasarım açısından kitleler için orijinal bir deneyim sunmaya çalışır. Reklam verenlerin yaşadıkları aksamaları azaltmak ayrıca reklam konusundaki deneyim ve tecrübelerini geliştirmek tasarlanmıştır. Bu reklamlar daha çok etkileşim almayı sağlayabilir.                             

Oynanabilir reklamlar çoğunlukla oyun içi uygulamalarda kullanılır. Reklamı görüntüleyenler, verilen reklam sayesinde mobil uygulama ile kısa sürelide olsa bir etkileşim kurabilir. Bu tür reklamlar gün geçtikçe yaygınlaşıyor çünkü kullanıcılara reklamla etkileşimde bulunurken oyun oynayabilme deneyimini sunuyor ve bu da kullanıcıların reklamla olan etkileşim süresini artırıyor.

Video reklamlar ise hem görsel hem işitsel unsurları bir arada tuttuğu için daha ilgi çekici ve etkileşimi artırıcı olabilir. Reklamı izleyen kişinin ilgisini çeker bazen ise duygusal olarak da etkiler. Ve reklamı verilen şeyin özelliklerini öne çıkarır.

 

Her An Her Yerde

Mobil cihazların kullanımı ile gerçekleştirilen bu reklamlar sahip oldukları kriterler ve özellikle yaratıcılık açısından baktığımızda yeni nesil reklamcılığın parlayan bir unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Günden güne artan mobil cihaz kullanımı ile önemi artan mobil reklamcılık ile daha büyük kitlelere her an her yerde ulaşmak mümkün.

 

Tin Dijital’de Reklamcılık

Tin Dijital, markalarınızın çevrimiçi varlığını güçlendiren bir dijital pazarlama ajansıdır. Dijital reklam stratejileriyle markaların hedef kitleleriyle etkileşimini artırmak ve marka bilinirliğini geliştirmekteyiz. Sosyal medya reklamları, arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlaması gibi araçları kullanarak markaların dijital başarısını destekliyoruz. Uzman ekibimizle müşteriye özel çözümler sunuyoruz ve markaların çevrimiçi performanslarını artırmayı hedefliyoruz.



Hemen İletişime Geçin

Yorum Yazın

Adınız *

Yorum*