Blog single

Geçmişten Günümüze Fotoğrafçılığın Gelişimi Ve Reklamda Etkisi

Fotoğrafçılık Nedir?    

Fotoğrafçının kendi bakış açısı ve çeşitli tekniklerinin beraber birleşmesiyle ortaya çıkan fotoğrafçılık ise kısaca görüntü oluşturma sanatıdır. 

Hadi gelin hep beraber fotoğrafçılığı daha iyi anlamak için fotoğraf terimini inceleyelim. Köken olarak Yunancadan gelen fotoğraf terimi photos (ışık) ve graphos (çizim) kelimelerinin birleşmesiyle oluşmuştur.  

Fotoğrafın Tarihsel Gelişimi  

Kendi evinin penceresinden yaptığı çekim ile fotoğraf makinesini bulan Niepce, tarihteki ilk fotoğrafı bu şekilde ortaya çıkarmıştır. Siyah - beyaz olarak başlayan fotoğrafçılık, renkli fotoğrafların da ortaya çıkmasıyla hızla evrim geçirdi. Bahsettiğimiz tarihteki ilk fotoğrafın pozlanması yani görüntüsünün ortaya çıkması yaklaşık 8 saat sürmüştür. Bu uzun pozlama süresinden sonra dünyada başlayan yeni dijital çağ ile fotoğraf makineleri teknik açıdan gelişerek daha hızlı ve pek çok özellik bakımından gelişmiştir. Biz de bu gelişmeler yardımıyla artık pozlama dediğimiz bu fotoğraflama işlemini saniyenin 4'te 1’i gibi fark edemeyeceğimiz kadar hızlı bir şekilde yapıyoruz.  

Camera obscuro (kara kutu): Karanlık bir kutu içine minik bir deliğin açılması ile ışığın bu delikten geçerek deliğin karşısında ters bir görüntü oluşturmasıdır. Günümüzde dijital fotoğrafçılığın da ortaya çıkması ile beraber fotoğrafçılığın teknik yanındansa daha çok sanatsal ve yaratıcı kısmına odaklanıldığını söyleyebiliriz.  

Diğer bir yandan ise teknolojinin hızla gelişmesiyle fotoğraf makinelerinin daha kolay kullanılır olması insanların fotoğrafçılığa olan ilgisini artırmıştır. Hatta belgesel, moda, reklamlar, sosyal medya gibi çeşitli alanlarda da kullanıldığı görülebilir.  

Fotoğrafın Reklamcılık Üzerindeki Etkisi  

Her ne kadar fotoğrafçılık ve reklamcılık birbirinden farklı iki alan olarak görülse de aslında birbiriyle oldukça ilişkili iki kavramdır.  Çünkü reklamlar, fotoğrafçılıktaki görseller ile bir anlatım oluşturarak ürünlerin ve hizmetlerin belli şirketler tarafından etkili bir şekilde tanıtılmasını sağlar. Özellikle de sosyal medya ve internetin gelişimi ile beraber hemen her yer de görsellerden faydalanılmaktadır. Çünkü görseller, hedef kitle üzerindeki hızlı etkisi ve insanların düşüncelerini yönetmesi ile birlikte reklamı oluşturan en temel ögelerden biridir. Fotoğrafların da yardımı ile birlikte reklamlarda bir kompozisyon oluşur. Anlatacağımız metin, görseller ile ileteceğimiz mesajı vermede oldukça etkili bir yere sahip olduğundan dolayı da fotoğrafçılık ve reklamcılık birbirini tamamlar.   

Zamanla reklam fotoğrafçılığı denilen bir meslek dalı da ortaya çıkmıştır. Sosyal medya içeriklerinde, el ilanlarında, moda ve dergi çekimlerinde, ürün tanıtımında, yemek fotoğrafçılığı gibi alanlarda da yine fotoğrafçılıktan faydalanılır.  

Tin Dijitalde Fotoğrafçılık 

Son yıllarda dünyanın özellikle internet ile hızlı bir değişim geçirdiğinin ve oluşan bu yeni internet çağının farkında olan Tin Dijital de internet ve sosyal medyada oldukça aktif bir rol almakta ve gelişen bu yeni dijital çağa ayak uydurmaktadır. Müşterilerinin beklentisini karşılamak için özgün çalışmalar sunan Tin Dijital, fotoğrafçılığın reklamcılık sektöründeki önemin farkında olarak markaların internet ortamındaki dijital varlıklarını güçlendirerek hedef kitlelerine ulaştırmaktadırlar. Tin dijitalde reklamcılık güçlü görsel anlatımları ile marka ve tüketici ile arasında güçlü bir bağ kurarak yenilikçi bakış açısıyla dijital pazarlama dünyasında ön plana çıkan bir isim olmuştur.



Hemen İletişime Geçin

Yorum Yazın

Adınız *

Yorum*